امروزه تجارت الکترونیک و فروشگاه های اینترنتی بخش بزرگی از تجارت آنلاین را به خود اختصاص داده اند. در دوره ای هستیم که ساخت یک فروشگاه اینترنتی بسیار بی دردسر شده، در حدی که برخی حتی بدون داشتن یک سایت و با استفاده از شبکه های اجتماعی مجازی مثل اینستاگرام یا تلگرام، در حال فروش محصولات خود به صورت آنلاین می باشند. فروشگاه های اینترنتی فراوانی در اینترنت یافت می شوند که باعث شده بتوان تقریباً همه چیز را از اینترنت خرید کرد.

اما مشکل اصلی در اکثر این فروشگاه های اینترنتی یا مشاغلی که ارسال کالا دارند، مساله ی ارسال مرسولات می باشد. پیک های موتوری سنتی هزینه ی بالایی می گیرند که برای فروشگاه های اینترنتی، مخصوصاً خرده فروشی ها به صرفه نیست. پست نیز بسیار زمانبر است؛ بصورتی که پست پیشتاز در بهترین حالت دو روز طول می کشد تا مرسوله را به مقصد برساند. با توجه به اینکه کاربران نیز ترجیح می دهند از فروشگاه هایی خرید کنند که تحویل فوری دارند و هزینه ی ارسال پایین تری داشته باشند.

دقیقاً همین مشکلات باعث خلق ایده ی ارسال آسان و رساندن آن به مرحله ی اجرا شد. ارسال آسان یک سامانه ی آنلاین تحت وب و اپلیکیشن موبایل می باشد که کاربران را مستقیماً و بدون هیچ واسطه ای به نزدیکترین موتورسوار آنلاین متصل می کند. فروشگاه های اینترنتی می توانند با استفاده از این سامانه برای حل کردن مساله ی حمل کالا و مرسولات خود بهره ببرند.

از آنجایی که ارسال آسان، درخواست شما را به نزدیکترین موتورسوار می فرستد، بنابراین سرعت ارسال مرسولات شما نیز بالاتر می رود. همچنین همانطور که پیشتر توضیح داده شد، عواملی باعث شده اند تا هزینه ی سرویس ارسال آسان بسیار پایین تر از هزینه ی پیک موتوری های سنتی باشند؛ بنابراین فروشگاه ها می توانند هزینه ی کمتری از مشتریان خود بابت ارسال کالا دریافت کنند.

همچنین فروشگاه اینترنتی هایی هستند که مایلند هزینه ی ارسال را خودشان متقبل شوند و در مقابل هزینه ای بابت ارسال کالا از مشتری خود دریافت نکنند. ارسال آسان برای این فروشگاه ها نیز بسیار مناسب است، چرا که قیمت پایین آن می تواند سود این فروشگاه ها را بالا ببرد.

بنابراین با وجود ارسال آسان، مدیریتِ یک فروشگاه اینترنتی بسیار آسان تر از قبل شده است