در ﭘــﯽ اﻧﺘﺸــﺎر ﮔــﺰارش ﺟﺎمﺟﻢ ﺑﺎ ﻋﻨــﻮان "ﺧﯿﺰ ﮐﺮه ايﻫﺎ ﺑﺮاي ﺗﺴــﺨﯿﺮ ﻓﺮوﺷــﮕﺎهﻫﺎي زﻧﺠﯿــﺮه اي" در ﺗﺎرﯾﺦ

،96/9/7 ﻣﺮﮐــﺰ رواﺑــﻂ ﻋﻤﻮﻣــﯽ و اﻃﻼع رﺳــﺎﻧﯽ وزارت ﺻﻨﻌــﺖ، ﻣﻌﺪن و ﺗﺠــﺎرت در ﺟﻮاﺑﯿــﻪاي اﻋــﻼم ﮐﺮد:

ﺷــﺮﮐﺖ ﮐﺮه اي ﺑﯽﺟﯽاف رﯾﺘﯿﻞ ﺑﺎ ﻋﻘﺪ ﻗﺮارداد اﻗﺪام ﺑﻪ ﺗﺄﺳــﯿﺲ دو ﺷــﻌﺒﻪ از ﺳﻮﭘﺮﻣﺎرﮐﺖﻫﺎي زﻧﺠﯿﺮه اي

ﮐﺮده اﺳﺖ. ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﺷــﺮﮐﺖ ﻣﺬﮐــﻮر، در ﻣﺮﺣﻠﻪ درﯾﺎﻓــﺖ ﺗﺎﺋﯿﺪﯾﻪ از ﺑﺎزرﺳــﺎن اﺗﺤﺎدﯾﻪ، اﻣﺎﮐﻦ و ﺑﻬﺪاﺷــﺖ

ﺑﻮده و ﭘﺲ از ﺻﺪور ﮔﻮاﻫﯽ ﭘﺬﯾﺮش رﺳﻤﺎ ﻣﯽﺗﻮاﻧﺪ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ اﻓﺘﺘﺎح ﺷﻌﺐ ﺧﻮد اﻗﺪام ﮐﻨﺪ.

در ﺣﺎل ﺣﺎﺿﺮ ﺑﺮاﺳﺎس ﻗﻮاﻧﯿﻦ ﻣﻮﺟﻮد ﻣﻨﻌﯽ ﺟﻬﺖ ﺳــﺮﻣﺎﯾﻪﮔﺬاري ﺧﺎرﺟﯽ در زﻣﯿﻨﻪ ﺗﻮﺳــﻌﻪ ﻓﺮوﺷﮕﺎهﻫﺎي

زﻧﺠﯿﺮه اي وﺟﻮد ﻧﺪارد، ﻧﮑﺘﻪ ﺣﺎﺋﺰاﻫﻤﯿﺖ اﯾﻦ اﺳﺖ ﮐﻪ ﺳــﺮﻣﺎﯾﻪﮔﺬاري ﺻــﻮرت ﮔﺮﻓﺘﻪ در ﺑﺨﺶ ﺗﻮﺳﻌﻪ

ﻓﺮوﺷﮕﺎهﻫﺎي زﻧﺠﯿﺮه اي در ﺑﺨــﺶ ﺧﺎرﺟــﯽ و ﺣﺘــﯽ در ﺑﺨﺶ داﺧﻠﯽ ﺑﺎﯾــﺪ در ﻗﺎﻟﺐ ﭼﺎرﭼﻮب و ﺿﻮاﺑﻂ

ﻣﺸﺨﺼﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﺑﻪ ﻧﺤﻮي ﮐﻪ ﺗﻮﺳﻌﻪ اﯾﻦ ﻓﺮوﺷﮕﺎهﻫﺎ ﻣﻨﺠﺮ ﺑﻪ اﺻﻼح ﻧﻈﺎم ﺗﻮزﯾﻊ و ﺗﻐﯿﯿﺮ اﻟﮕﻮﻫــﺎي ﻋﻤﻠﮑﺮدي در

ﺑﺨﺶ ﺧﺮدهﻓﺮوﺷﯽ ﺷﻮد.

ﻣﻌﺎوﻧﺖ اﻣﻮر اﻗﺘﺼــﺎدي و ﺑﺎزرﮔﺎﻧﯽ در ﻧﻈﺮ دارد ﺻــﺪور ﻣﺠﻮز ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ ﺑﺮاي ﻓﺮوﺷــﮕﺎهﻫﺎي زﻧﺠﯿــﺮه اي را ﻣﻨــﻮط

ﺑــﻪ رﻋﺎﯾﺖ ﺿﻮاﺑﻄــﯽ ازﺟﻤﻠﻪ ﺟﺎﻧﻤﺎﯾﯽ ﻣﻨﺎﺳــﺐ، رﻋﺎﯾﺖ اﺳــﺘﺎﻧﺪاردﻫﺎي ﻓﻀﺎ و ﻋﻤﻠﮑــﺮد، اﻟــﺰام ﺑﻪ ﻋﺮﺿــﻪ

ﺣﺪاﻗﻞ 80 درﺻــﺪ ﺗﻮﻟﯿﺪات داﺧــﻞ ﺑﺎﮐﯿﻔﯿﺖ، ﺑــﻪ ﮐﺎرﮔﯿــﺮي ﻧﯿــﺮوي ﮐﺎر داﺧﻠــﯽ در ﺣﻮزهﻫــﺎي ﻣﺪﯾﺮﯾﺘــﯽ،

اﻧﺘﻘــﺎل ﻓﻨــﺎوري و داﻧــﺶ ﻣﺪﯾﺮﯾﺘﯽ در ﺻﻮرت ﺳــﺮﻣﺎﯾﻪﮔﺬاري ﺧﺎرﺟﯽ ...و ﮐﻨﺪ ﮐﻪ اﯾﻦ ﻣﻮﺿﻮع در ﺟﻠﺴﺎت

ﮐﺎرﺷﻨﺎﺳﯽ ﺑﺎ ﺣﻀﻮر ﺳﺎزﻣﺎن ﺳــﺮﻣﺎﯾﻪﮔﺬاري ﺧﺎرﺟﯽ، ﻣﺮﮐﺰ اﻣﻮر اﺻﻨــﺎف و ﺑﺎزرﮔﺎﻧــﺎن اﯾﺮان، اﺗﺎق اﺻﻨﺎف اﯾﺮان،

اﺗــﺎق ﺑﺎزرﮔﺎﻧﯽ، ﺻﻨﺎﯾﻊ، ﻣﻌﺎدن و ﮐﺸــﺎورزي اﯾــﺮان و اﺗﺤﺎدﯾﻪ ﮐﺸﻮري ﻓﺮوﺷﮕﺎهﻫﺎي زﻧﺠﯿﺮه  اي ﻣﻮرد ﺑﺮرﺳﯽ و

ﺗﻮاﻓﻖ اﻋﻀﺎ ﻗﺮار ﮔﺮﻓﺖ.

 شرکت بی جی اف ریتیل، اداره کننده بزرگترین سوپرمارکت های زنجیره ای کره جنوبی با برند سی یو اعلام

کرد قراردادی با یک شرکت ایرانی به امضا رسانده که اولین قرارداد یک سوپرمارکت زنجیره ای کره جنوبی

برای توسعه فعالیت هایش در خارج از این کشور به شمار می رود.

بر اساس این قرارداد، یک شرکت لوازم خانگی ایران مسئولیت سرمایه گذاری و اداره فروشگاه های این

شرکت کره ای در ایران را بر عهده خواهد گرفت.

این قرارداد در شرایطی منعقد می شود که رقابت در بازار کره جنوبی میان فروشگاه های زنجیره ای که

عمدتا بین 3 شرکت سی یو، جی اس 25 و 7 الون در جریان است، با افزایش شعبه های فروشگاهی این

شرکت ها در سراسر این کشور در حال شدت گرفتن است.

در ﻧﻬﺎﯾــﺖ ﻣﯽﺗــﻮان ﮔﻔﺖ اﻓﺰاﯾﺶ ﺗﻌــﺪاد اﯾﻦ ﻓﺮوﺷــﮕﺎهﻫﺎ ﻧﺒﺎﯾﺪ ﺻﺮﻓﺎ ﺑﻪ ﻣﻨﺰﻟﻪ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺑﻨﮕﺎهﻫﺎي ﺗﺠﺎري و اﯾﺠﺎد

ﻋﺎرﺿﻪاي ﺟﺪﯾﺪ ﺑﺮاي ﻧﻈﺎم ﺗﻮزﯾﻊ ﺑﺎﺷﺪ ﺑﻠﮑﻪ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﻪ ﻣﺜﺎﺑــﻪ اﺑﺰاري ﺑﺮاي ارﺗﻘﺎي ﺑﻬﺮه وري در اﯾﻦ ﺑﺨﺶ ﺑﻪ ﺷﻤﺎر آﯾﺪ.

 

منبع:

https://www.pressreader.com/similar/281754154661974