انواع کالای سوپرمارکتی

اساسا کالاهای سوپرمارکتی به دو دسته 1- محصولات سوپرماکتی اصلی و2- محصولات سوپرمارکتی

معمولی محصولات سوپرمارکتی اصلی کالاهایی هستند که مشتریان سوپرمارکت با قصد قبلی برای خرید

آنها به سوپرمارکت یا فروشگاه های زنجیره ای و هایپرمارکت ها مراجعه میکنند.

محصولات سوپرمارکتی معمولی: کالا هایی هستند که مشتریان برای خرید کالای اصلی سوپرمارکتی به

فروشگاه ها مراجعه میکنند و آنها را نیز خریداری میکنند.

در نمایش کالاهای اصلی در سوپرمارکت یا فروشگاه زنجیره ای باید به نکات زیر توجه کنید:

کالاهای اصلی سوپرمارکتی در راهروهای اصلی سوپرمارکت یا فروشگاه زنجیره ای نمایش داده شوند.

اگر نحوه چیدن کالاها در قفسه ها افقی است ، کالاهای سوپرمارکتی باید به صورت ارتفاعی درقفسه ها

چیده شوند تا به آسانی دیده شوند.

-حتی الامکان ، کالاهای اصلی درنقاط مختلف راهرو اصلی پراکنده چیده شوند.

در نمایش کالاهای سوپرمارکتی معمولی به نکات زیر باید توجه شود:

اگر نحوه چیدن کالاها افقی است ، محصولات معمولی سوپرمارکتی در ارتفاعی پایین تر از کالاهای اصلی

چیده شوند .

محصولات معمولی سوپرمارکتی را باید به محصولات پرفروش و کم فروش سوپرمارکتی تقسیم بندی

نمود.ملاک تقسیم بندی ،تعدادمشتریان یا دفعات فروش محصولات سوپرمارکتی پرفروش مانند سبزی ها و

میوه های تازه و- گوشت-لبنیات-شیرینی و کالاهای کم فروش مانند پتو و پوشاک –کفش-وسایل نظافت –

ساعت دیواری و ... است.

محصولات سوپرمارکتی پرفروش در قسمت جلوی سوپرمارکت یا هایپرمارکت یا راهروهای اصلی قرارداده

شوند.

محصولات سوپرمارکتی کم فروش دراسیر قسمتها قرارداده شوند .لی به هیج عنوان نباید محل عرضه این

محصولات سوپرمارکتی دورافتاده –تاریک ناپاک و یا بد منظره باشد.

کالاهای کم فروش باید به نحو موثری همراه با کالاهای گران قیمت عرضه و به معرض نمایش مشتریان

سوپرمارکت یا هایپرمارکت گذاشته شونند.