یکی از راه های کاهش آلودگی هوا استفاده از خرید های آنلاین می باشد.شما می توانید با استفاده از سایت خرید آنلاین اتیکت تمام محصولات سوپرمارکتی و هایپرمارکتی خود را به راحتی خرید نمایید و در سریع ترین زمان ممکن درب منزل به صورت رایگان تحویل بگیرید.

مواد غذایی که شما را از اثرات مخرب آلودگی هوا محافظت می‌کند

در دنیای امروز آلودگی هوا معضلی جدی محسوب می‌شود و هر چقدر هم که سعی و تلاش کنید راه فراری از آن وجود ندارد.

بنابراین بهترین اقدام، مقابله با اثرات مخربی است که تنفس در هوای آلوده و سموم شیمیایی است بر بدن شما باقی می‌گذارد. شما با در پیش گرفتن یک رژیم غذایی متعادل می‌توانید از خطر آلاینده‌های هوا دور بمانید.

اما نباید این نکته را فراموش کرد که چنانچه می‌خواهید خاصیت محافظتی این غذاها طولانی مدت باشد، باید آنها را بطور منظم استفاده کنید. از آنجایی که ما دائما داریم در هوای آلوده نفس می‌کشیم، کنترل میزان  رژیم سم‌زدا الزامی است تا بدن شما بتواند یک حفاظ طبیعی بسازد. تغییر رژیم غذایی و روی آوردن به غذاهای فست فودی تاثیر منفی دارد و تمام زحمات شما را به باد می‌دهد و نهایتا شما را در برابر آلودگی هوا آسیب‌پذیرتر می‌کند.

5 مواد غذایی ضد آلودگی هوا:

بروکلی: طبق نتایج واصله از چندین تحقیق انجام شده، بروکلی غذای شماره‌ی 1 برای مبارزه با سموم خطرناک است که ما از طریق تنفس جذب می‌کنیم. مادامی که شما این سبزی فوق‌العاده را به طور منظم مصرف می‌کنید، شکل مصرف آن مهم نیست. طبق نتیجه‌ی یکی از تحقیقات انجام شده در یکی از آلوده‌ترین شهرهای چین (استان جیانگسو)، نوشیدن یک لیوان آب بروکلی با آب آناناس و لیموترش میزان دفع آلاینده‌های خطرناک کارسینوژنی را از بدن به شکل قابل توجهی افزایش می‌دهد. بروکلی یکی از سالم‌ترین مواد غذایی است که می‌توان در بازار یافت و آماده‌کردن و طبخ آن آسان است.

 

 

زنجبیل: اگر طعم تند و تیز زنجبیل را دوست دارید، حتما باید آنرا به طور منظم به غذا و نوشیدنی‌هایتان اضافه کنید. می‌توانید از زنجبیل تازه یا پودر زنجبیل استفاده کنید. هر دوی آنها سرشار از عناصر ضد التهابی هستند. علاوه بر آن، زنجبیل یک آداپتوژن (سازش زا= این اصطلاح برای بیان گروهی از گیاهان به کار می رود که برای تسکین استرس مفید هستند.)  طبیعی است، بنابراین کمک می‌کند تا سیستم آدرنال سالم باشد و توانایی طبیعی شما را بالا برده تا بتوانید در مقابل استرس‌های مختلف و آلودگی مقاوم باشید.

 

 

مواد غذایی سرشار از منیزیم:

منیزیم یکی از مواد معدنی است که سیستم دفاعی طبیعی شما را تقویت کرده و لوله‌های تنفسی را آرام می‌کند. لذیذترین مواد غذایی از این گروه حتما مغزها هستند نظیر بادام و غیره ... اما همچنین بسیاری از دانه‌ها و مغزها و حبوبات حاوی میزان بالایی از این ماده‌ی معدنی است.

 

 

تخم‌کتان: اسیدهای چرب امگا 3 شما را در برابر آلاینده‌های هوا محافظت می‌کند و بدن شما را سالم می‌سازد. بهترین منبع این گیاه تخم کتان است. شما می‌توانید آنها را به هر شکلی مصرف کنید حتی اگر دارید رژیم لاغری می‌گیرید.

مواد غذایی سرشار از ویتامین C:

ویتامین C در واقع بهترین آنتی اکسیدان برای مبارزه با اثرات مخرب آلودگی هواست. می‌توانید این ویتامین را در شماری از مواد غذایی بیابید. بهترین منابع این ویتامین فلفل دلمه‌ای، کلم کالی، کیوی، توت‌ها، مرکبات، ‌گوجه فرنگی و نخود و لوبیا است.

 

https://foodtolive.com/healthy-blog/foods-protect-effects-air-pollution/