این مطلب با عنوان "نتیجه مشتری مداری" گزارشی از همه افتخارات فروشگاه های شهروند تهران می باشد که در روزنامه همشهری به چاپ رسیده است.

گزارشی از همه افتخارات فروشگاههای شهروند 

نتیجه مشتری مداری

شما از طریق سایت هایپرمارکت زنجیره ای اتیکت به تمام شعبات فروشگاه های زنجیره ای سطح شهر علی الخصوص شعبات فروشگاه شهروند دسترسی دارید و میتوانید در لحظه از تمام شعبات دیدن نماییدو محصولات خود را  از نظر کیفیت و قیمت بررسی نمایید و در نهایت خرید خود را به صورت آنلاین و یا حتی به صورت حضوری انجام دهید و درنهایت اجناس خود را در منزل و یا محل کار که به صورت رایگان حمل میگردد دریافت نمایید.

وقتی اولویت و دغدغه اصلی مشتری مداری و بالا بردن میزان رضایت مشتریان باشد قطعا موفقیت ایجاد می­شود. فروشگاه شهروند با شعار مشتری مداری تمام برنامه هایش را انجام داده و همیشه در تلاش است تا رضایت مشتریان مشتریان خود را بیشتر و بیشتر کند. بر همین محور است که تمام فعالیت­ها و برنامه­های این فروشگاه مورد توجه بوده و بارها و بارها مورد مورد تقدیر قرار گرفته است البته که هیچ وقت فعالیت­ها و بالا بردن میزان رضایت مشتریان با هدف تقدیر در شهروند انجام نگرفته اما تمام این اتفاق­ها وبر سر زبان بودن­های فروشگاه شهروند نشان می دهد که مسیر درست طی شده است. شهروند برای شهروندان است و تمام تلاشش نیز خدمت رسانی مناسب و بهتر است.

 

مسئولیت پذیری اجتماعی در شهروند

     شهروند به عنوان یک بنگاه اقتصادی برنامه­های خود در فعالیت­های اجتماعی را نیز مورد توجه دارد و به همین دلیل در سال 95و96 جایزه و تندیس ویژه تجارت برتر مسئولیت پذیری اجتماعی بنگاه­های اقتصادی را دریافت کرده است. نمونه فعالیت­های اجتماعی شهروند در سال­های گذشته ایجاد فضای لازم برای تولید کننده­های خانگی بود که بتوانند محصولات خود را به فروش برسانند. همچنین توزیع یکصد هزار سبد کالا در بین نیاز مندان شهر تهران دیگر فعالیت اجتماعی شهروند بود که مورد توجه قرار گرفت. در این همایش از 13 شرکت برگزیده در پنج حوزه فعالیتی مسائل اجتماعی شهر، توجه به محیط زیست، اقتصاد شهر، مشارکت با سازمان های مردم نهاد و بالاخره محور سازمانی تقدیر کرد که جایزه و تندیس ویژه تجارت برتر مسئولیت پذیری اجتماعی بنگاه های اقتصادی به سید اکبر علوی، مدیر عامل شرکت شهروند اهدا شد و شهروند به عنوان شرکت برتر در حوزه مسائل اجتماعی شهری معرفی و تقدیر شد.

پاسخگویی مستمر

پاسخگو بودن دیگر ویژگی ممتاز شهروند است. از جمله اصلی ترین برنامه­های شهروند پاسخگویی مستمر است و در کنار این موضوع نیز نظارت کاملی به این امر دارد، با توجه به این اولویت شهروند توانست در همایش دهمین سالگرد تاسیس سامانه نظارت همگانی 1888 به عنوان پاسخگوی برتر شهرداری معرفی شود. این همایش با حضور رئیس و معاونان سامانه 1888، مدیر عامل شرکت شهروند، مدیر بازرسی شهروند و برخی مدیران ارشد شهرداری و سازمان بازرسی برگزار شد که در این مراسم سید اکبر علوی، مدیر عامل شرکت شهروند به عنوان مدیر ارشد برتر در حوزه پاسخگویی معرفی شد و تندیس سامانه 1888 به او اهدا شد.

کیفیت محصولات

در باره اصلی ترین برنامه شهروند هم شاید لازم نباشد توضیح زیادی داد. تمامی فروشگاه های شهروند فعال در تهران ارائه محصولات با کیفیت را اولویت کاره خود قرار داده اند و تلاش شهروند این بوده که نیاز های  مشتریان را با بهترین کالاها پاسخ بدهند. به همین دلیل نیز این فعالیت شهروند همیشه مورد توجه مسئولان بوده و هست. شهروند به دلیل دغدغه مند بودن در این زمینه توانسته لوح استاندارد و جایزه بین المللی برترین عرضه کننده محصولات با کیفیت و قیمت مناسب از سوی کشور آلمان را در اجلاس ایتک کسب کند. شهروند در تمام طول سال اصلی ترین دغدغه خود برای کالاهای مصرفی مردم را کیفیت معرفی کرده است و تیم های نظارت و بازرسی کیفیت کالاها به صورت روزانه در تمام فروشگاه ها حضور دارند و کیفیت محصولات را ارزیابی می کنند.

حامی مشتریان

تمام فعالیت های گسترده شهروند برای رضایت مشتریان است که نشان می دهد شهروند حامی مشتریانش است. خدمت رسانی مناسب، خرید آسان، مهیا کردن شرایط راحت برای پرداخت و خریدهای اینترنتی همه و همه حمایت شهروند از مشتریان است. بر همین اساس نیز شهروند توانسته نشان زرین برترین حامی رفاه مشتریان در صنعت فروشگاه های زنجیره ای در ایران را در اجلاس آیتک به دست بیاورد. فروشگاه­های زنجیره­ای شهروند در هر لحظه و ساعت تلاش می­کنند تا جمله همیشه حق با مشتری است را بیش از همیشه به واقعیت نزدیک کنند و به همین دلیل بر اساس همین موضوع گام بر می­دارند و خدمت رسانی می­کنند.

پیشرفت و توسعه روزانه

شهروند هیچ وقت به آنچه ارائه داده راضی نبوده و به همین دلیل سعی داشته تا همیشه بهتر و بهتر باشد.  توسعه در فروشگاه­ها و خدمت رسانی بهتر فعالیت این فروشگاه­ها بوده تا توسعه و پیشرفت مستمر باشد.  شهروند اکنون نه تنها در تهران بلکه در دیگر شهرهای دیگر این استان نیز فعالیت کرده و به دنبال حضور در شهر های دیگر کشور نیز هست. به همین دلیل در اجلاس آیتک شهروند نشان عالی برترین  مدیریت سرآمد در توسعه فروشگا ه های زنجیره­ای را نیز دریافت کرد. در هفتمین اجلاس مدیران و روسای شرکت های بزرگ تولیدی و خدمات نمونه سراسر کشور  ITEC) ( که با حضور مقامات و مسؤلان کشوری برگزار شد موفق به کسب 3 نشان افتخار شد که یکی از آنها نشان عالی برترین مدیریت سرآمد در توسعه بود.

موفقیت ها تمامی ندارد

با شروع سال 96 شهروند باز هم سرآمد بود و در اجلاس­های مختلف مورد تقدیر قرار گرفت. همایش اولین جایزه ملی مسئولیت اجتماعی بنکا ه­های اقتصادی در سال 96 با حضور دو نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نمایندگان اتاق بازرگانی ایران، فعالان اقتصادی و کارشناسان حوزه مسئولیت های اجتماعی و نماینده جایزه مسئولیت اجتماعی اتحادیه اروپا در ساختمان وزارت راه و شهر سازی برگزار شد و شرکت شهروند به اهتمام در ایفای مسئولیت های اجتماعی موفق به کسب جایزه ملی از سوی هیات داوران شد. همایش اولین جایزه ملی مسئولیت اجتماعی بنگا ه های اقتصادی با هدف ارتقا و اشاعه فرهنگ مسئولیت پذیری اجتماعی شرکتی، الگو سازی و افزایش انگیزه برای مشارکت بر گزار شد تا ضمن بررسی تجربیات و پروژه های انجام شده در این حوزه، بنگا ه­های برتر در قالب اولین جایزه ملی مسئولیت اجتماعی را شناسایی، معرفی و تشویق کند.

در مسیر بزرگان جهان

شهروند به هیچ وجه خودش را محدود به ایران نکرده و نمی کند. همان طور که در فعالیت های گسترده خود نه تنها به پایتخت بلکه به دیگر شهرهای استان و البته کشور هم فکر می کند، در فعالیت های مدیریتی و توسعه شهری و شهروندی هم استانداردهای بین المللی را در دستور کاره خود قرار داده است. در همین راستا هم شهروند مورد توجه قرار گرفته است. سید اکبر علوی ،مدیر عامل شهروند در جشنواره بزرگ مدیریت موفق به کسب اولین جایزه نوبل مدیریت به عنوان معتبرترین جایزه مدیریتی اروپا از سوی این جشنواره شد. این جایزه یکی از معتبرترین جوایز مدیریتی در اروپاست و بنا به در خواست نمایندگی بنیاد اروپایی توسعه مدیریت برای اولین بار به صورت اختصاصی با حضور نماینده بنیاد اروپایی توسعه مدیریت در ایران برگزار شد. جایزه مدیریت نوبل بانک مرکزی سوئد به یاد آلفرد نوبل مدیریت EFMD)) معروف است هر سال به مدیران موفق برجسته اعطا می­شود و در سال­های گذشته مدیران شرکت­های سرشناسی همچون مایکروسافت، اپل، نایک، آدیداس، سامسونگ و سونی به این مهم دست یافته­اند.

منبع : سایت فروشگاه شهروند

http://www.shahrvand.ir/fa/news/1-%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D8%B4%D9%87%D8%B1%D9%88%D9%86%D8%AF/1-%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D8%B4%D9%87%D8%B1%D9%88%D9%86%D8%AF/45-%D9%86%D8%AA%DB%8C%D8%AC%D9%87-%D9%85%D8%B4%D8%AA%D8%B1%DB%8C-%D9%85%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C.html