محمود واعظی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت شبکه ملی اطلاعات، اظهارداشت: جلسات به صورت منظم برگزار می‌شود است و دوشنبه هفته جاری جلسه مفصلی با تعدادی از شرکت‌های مختلف و بخش‌هایی که در آنجا بازیگر اصلی هستند برگزارشد و فاز سوم تا آخر این ماه راه اندازی می‌شود.

وزیر ارتباطات و فناوری ادامه داد: عنایت ویژه به استارت آپ‌ها ونیروهای‌های جوان داریم که اکنون در بخش کسب و کار الکترونیک فعالیت خود را شروع کرده‌ا‌ند.
او در پاسخ به اینکه چه بخشی از فعالیت‌ ونظارت‌ها بر شرکت‌های اینترنتی برعهده وزارت ارتباطات است، گفت: آن بخشی که‌ در اختیار وزارت ارتباطات قرار دارد این است که زیر ساخت‌های آن‌ها را فراهم کنیم تا بتوانند در بستر شبکه ملی اطلاعات و شبکه انتقال و پهن باند کشور به فعالیت بپردازند که کار بسیار هزینه‌بر و بزرگی است که این کار انجام شده است.
واعظی بیان کرد: بخشی از مجوزهایی که به مسایل فنی برمی‌گردد این‌ها به عهده سازمان تنظیم مقررات است و آن دسته مسائلی که به کسب و کار مربوط است باید با وزیر صنعت و معدن تجارت هماهنگ شود و بخشی هم مربوط به شکل‌گیری آن برمی گردد که به وزرات کار و تعاون و وزارت اقتصاد مربوط می‌شود.
او با اشاره به جلسه ۴ساعته با مجلس، اظهار داشت: د راین جلسه وزیر دادگستری، معاونین وزیر صنعیت و معدن وزیر کار و معاون علمی فناوری رییس جمهو و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای مسئله محتوا حضور داشتند که یک کمیته تشکیل دادیم و یک نماینده هم از وزارت ارتباطات در این کمیته حضور دارد تا کلیه ساماند‌هی‌ها و اموری که باید در وزارتخانه‌ها تصمیم گیری شود و در شورای عالی فضای مجازی تصمیم گیری شود مورد بررسی قرار دهند.
واعظی با بیان اینکه شرکت‌های اینترنتی یک کسب و کار جدید است، گفت: ما مصوبات مجلس و قانون به اندازه کافی برای این موضوع نداریم و باید قانون مادر را به مجلس برده و آن را به تصویب برسانیم.
وزیر ارتباطات بیان کرد: روز گذشته با فراکسیون اشتغال مجلس جلسه یک ساعته داشتیم که با نمایندگانی از فراکسیون‌های مختلف بحث کردیم و عده‌ای از بزرگان کسب و کارالکترونیک هم حضوریافتند و کمیته مشترکی را تشکیل دادیم که از دولت و مجلس و بخش خصوصی حضور دارند.
او افزود: مهم‌ترین هدفی که در دولت دنبال می‌کنیم این است که اگر کسب و کار الکترونیکی در حال گسترش است، لطمه‌ای به کسب و کار سنتی نزند و آشتی و ارتباطی بین کسب و کار سنتی و الکترونیکی برقرار شود.
 
منبع خبر :سایت فروشگاه شهروند