معرفی اوشانک

بر اساس آمارهای منتشره از سوی بانک مرکزی و مرکز آمار ایران بیش از 27% از درآمد خانوار ایرانی برای تهیه مایحتاج عمومی و ارزاق (که در بازار بین­ المللی با 
 
عنوان Fast Moving Consumers Goods یا اختصاراً FMCG​ خوانده می­شود) صرف می­گردد.فراهم آوردن امکان دسترسی مصرف­ کننده نهایی به سبد مصرفی
 
خانوار با حداقلهزینه ممکن و حداکثر سطح دسترسی هدفی سترگ برای شرکت­هایی از این دست محسوب می­گردد.
 
بر همین اساس شرکت فروشگاه­های زنجیره­ ای اوشانک در اواخر سال 1390 و با هدف تأسیس، راه اندازی، توسعه و بهبود عمکرد فروشگاه­های زنجیره­ ای در سراسر
 

کشور عزیزمان ایران پای به عرصه نهاد. عملیات اجرایی پیش ­راه­ اندازی فروشگاه­های شرکت در سال 1392 با سرمایه­ گذاری گروه تجاری گلستان (GBG) و جذب

توانمندی­ها و تجربیات مدیریتی داخل و به­ ویژه خارج از کشور آغاز گردید. به دنبال ترازیابی (Benchmarking) مطالعاتی صورت­ گرفته از پیشگامان این عرصه در

بازارهای جهانی و منطقه ای و متعاقباً تهیه طرح جامع تجاری (Business Plan) و تصویب آن شرکت بر آن شد تا نخستین گروه از فروشگاه­های زنجیره­ ای خود را یعنی

فروشگاه­های تخفیفی محلی (Discount Stores) که  عرضه­ کننده مایحتاج ضروری و اولیه خانوار هستند، زیر عنوان فروشگاه­های تخفیفی هفت راه ​­اندازی نماید.​

معرفی فروشگاه تخفیفی هفت

  نخستین و گسترده­ ترین گروه فروشگاه­های زنجیره­ ای راه ­اندازی شده از سوی شرکت فروشگاه­های زنجیره­ای اوشانک موسوم به فروشگاه­های تخفیفی هفت با ویژگی­های

زیر آغاز به­ کار نموده است:

·         مناسب‌ترین قیمت‌ها برای اقلام ضروری

·         امکان خرید آسان و سریع

·         دسترسی گسترده محلی

·         تعداد کارکنان محدود

·         کارایی و اثربخشی بالا

·         گردش بالای اقلام و موجودی

·         تخصصی در حوزه سبد مصرفی خانوار (FMCG)

·         سطح فروش 250 تا 500 مترمربع

در این فروشگاه­ها حدود 1300 قلم کالا (SKU) در قالب پنج گروه محصول اصلی به مشتریان محترم ارائه می­گردد و مشتریان در عموم اقلام کالا امکان انتخاب دست­ کم​ دو

نام تجاری (برند) پیشرو را در همان محصول خواهند داشت.

چشم ­انداز:
می خواهیم انتخاب نخست خانواده‌های ایرانی در خرید کالاهای مصرفی خانوار باشیم.
مأموریت:
ارائه خدمات خرده‌فروشی مدرن در سراسر ایران و تسهیل دسترسی مشتریان به مناسب ترین قیمت ممکن برای کالاهای مورد نیاز خانوار.​
هدف:
​ارتقای فرهنگ عمومی خرید در بازارهای خرده‌فروشی کشور به ویژه در حوزه کالاهای مصرفی خانوار (FMCG) به نحوی که دست کم 5% از سبد خرید خانوارهای
 
شهرنشین ایرانی  در افق 1400 از طریق فروشگاه‌های زنجیره ای هفت​ تأمین شود.